Herroepingsrecht voor Consumenten

Een consument is een natuurlijk persoon die een aankoop doet voor doeleinden die niet primair commercieel of zelfstandig van aard zijn.

Herroepingsrecht

Je hebt het recht om je bestelling binnen 30 dagen na ontvangst te herroepen zonder opgave van reden. Deze herroepingstermijn gaat in op de dag dat:

  • Jij of een door jou aangewezen derde (niet de vervoerder) het product heeft ontvangen, als je één product hebt besteld;

  • Jij of een derde partij het laatste artikel heeft ontvangen, als je meerdere producten in één bestelling hebt geplaatst die afzonderlijk worden geleverd.

Let op: Eventuele douanerechten die voortvloeien uit een retourzending zijn voor rekening van de klant. Als deze kosten niet rechtstreeks kunnen worden voldaan, worden ze afgetrokken van het terug te storten bedrag.

Om gebruik te maken van je herroepingsrecht, kun je een duidelijke verklaring sturen naar support@luxecosmetics.nl. Vermeld daarbij je ordernummer en de reden van retour (optioneel).

Je voldoet aan de herroepingstermijn wanneer je je herroepingsverzoek verstuurt vóór het verstrijken van de 30 dagen.

Uitzonderingen op het herroepingsrecht

Het herroepingsrecht geldt niet voor verzegelde producten die om hygiënische redenen niet geschikt zijn voor retournering zodra de verzegeling is verbroken.


Tevredenheidsgarantie

We willen dat je blij bent met je aankoop. Daarom bieden we een extra garantie aan bovenop het wettelijke herroepingsrecht:

  • Voor standaardproducten: Je hebt 30 dagen om het product uit te proberen. Stuur duidelijke voor-, tijdens- en na-foto’s mee voor een beoordeling.

  • Voor serums: Je hebt 60 dagen bedenktijd. Stuur een voor- en na-foto met datum/tijdstempel ter beoordeling.

Let op: Onze garantie dekt geen producten die beschadigd zijn geraakt door verkeerd gebruik, misbruik of nalatigheid.


Retourbeleid

Om voor terugbetaling in aanmerking te komen, moeten retourzendingen voldoen aan de volgende voorwaarden:

  • Het product is ongebruikt en in originele, verzegelde staat;

  • Je hebt binnen 30 dagen na ontvangst contact opgenomen met onze klantenservice;

  • Je volgt de retourinstructies zoals aangegeven door ons supportteam.

Retourzendingen die hier niet aan voldoen, kunnen worden geweigerd.

Neem voor retourinstructies contact op via support@luxecosmetics.nl.


Annulering van je bestelling

  • Standaardverzending (7–12 werkdagen): annuleren kan binnen 24 uur.

  • Spoedverzending (2 werkdagen): annuleren kan binnen 2 uur.


Verzendkosten & Retourzendingen

  • Klanten zijn zelf verantwoordelijk voor de kosten van retourzending.

  • Verzendkosten worden niet vergoed.

  • We raden aan om een traceerbare verzendmethode te gebruiken of je pakket te verzekeren. We kunnen geen aansprakelijkheid aanvaarden voor verloren retourzendingen.


Gevolgen van herroeping

Als je je bestelling herroept, ontvang je het volledige aankoopbedrag terug, inclusief de verzendkosten (behalve als je hebt gekozen voor een duurdere verzendmethode dan onze standaardoptie). Terugbetaling vindt plaats via hetzelfde betaalmiddel als waarmee je hebt betaald, tenzij anders afgesproken.

We mogen wachten met terugbetalen totdat we de retourzending hebben ontvangen of totdat je bewijs hebt geleverd dat je het product hebt teruggestuurd – afhankelijk van wat het eerst gebeurt.

Je dient het product binnen 30 dagen na herroeping aan ons terug te sturen. De kosten voor het retour sturen zijn voor eigen rekening.

Als het product is gebruikt op een manier die verder gaat dan nodig is om de aard, kenmerken en werking vast te stellen, kan waardevermindering in rekening worden gebracht.


Veelgestelde vragen

Ik ben niet tevreden met het product. Wat kan ik doen?
Neem contact met ons op via support@luxecosmetics.nl en geef aan wat het probleem is. Je ontvangt binnen 48 uur een reactie met verdere instructies.

Hoe lang duurt het voordat mijn retour is verwerkt?
Meestal wordt een retour binnen een week afgehandeld. Tijdens drukke periodes kan dit oplopen tot 30 dagen. Zodra je retour is verwerkt, zie je het bedrag automatisch terug op je rekening.

Wie betaalt de douanekosten of belastingen bij internationale retourzendingen?
Eventuele douanerechten of belastingen bij retourzendingen zijn altijd voor rekening van de koper.