Herroepingsrecht voor consumenten
Een consument is elke natuurlijke persoon die een juridische transactie aangaat voor doeleinden die overwegend noch commercieel noch zelfstandig zijn.
Herroepingsrecht
Ons standaard retourbeleid is 30 dagen geldig. Als er 30 dagen zijn verstreken sinds ontvangst van de goederen, kunnen wij u normaal gesproken geen terugbetaling of omruiling aanbieden.
De herroepingstermijn is 30 dagen vanaf de dag,
- u of een door u genoemde derde partij, die niet de vervoerder is, de goederen in ontvangst heeft genomen, als u een of meer goederen als onderdeel van één bestelling hebt besteld en deze als geheel geleverd moeten worden;
- de dag waarop u of een door u genoemde derde partij, die niet de vervoerder is, de laatste goederen in ontvangst hebt genomen of heeft genomen, als u meerdere goederen hebt besteld als onderdeel van één bestelling en deze afzonderlijk worden geleverd.
- Als er douanerechten verschuldigd zijn als gevolg van de retourzending, moeten deze rechtstreeks door de contractant worden betaald. Als dit niet mogelijk is, worden de douanerechten van het restitutiebedrag afgetrokken.
Om uw herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons (support@luxecosmetics.nl) door middel van een duidelijke verklaring (bijv. per e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing om dit contract te herroepen.
Om aan de herroepingstermijn te voldoen, is het voldoende dat u de kennisgeving van de uitoefening van het herroepingsrecht verzendt voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Uitsluiting van het herroepingsrecht
Tenzij wij anders met u zijn overeengekomen, is het herroepingsrecht onder andere niet van toepassing op contracten voor de levering van verzegelde goederen die om hygiënische redenen niet geschikt zijn voor retourzending als het zegel ervan na de levering is verwijderd.
Geld terug garantie
Wij bieden een tevredenheidsgarantie op onze producten. U hebt 30 dagen om gewone producten uit te proberen en 60 dagen om serums uit te proberen. Als u niet tevreden bent met een product, houd dan rekening met de volgende voorwaarden:
Voor gewone artikelen: Geef ons de juiste documentatie:
Voor, Tijdens en Na foto's.
Voor serums: Stuur een voor, en na foto met een tijdstempel mee. Na het bekijken van de ingediende foto's zullen wij een terugbetaling doen.
Houd er rekening mee dat onze garantie geen geknoeide, verkeerd gebruikte of door grove nalatigheid beschadigde artikelen dekt. Ga voor meer informatie naar onze website of neem contact op met onze klantenservice.
Terugsturen
Voor terugbetaling moet aan de volgende voorwaarden worden voldaan:
- De artikelen zijn niet gebruikt en vertonen geen tekenen van gebruik
- De artikelen zijn in originele staat en verzegeld
- Er is contact opgenomen met het supportteam voor de volgende stappen in het retourproces.
- De artikelen zijn binnen 30 dagen na ontvangst geretourneerd.
Als u vragen hebt, kunt u contact opnemen met onze klantenservice via e-mail op support@luxecosmetics.nl.
Annuleringsperiode
De annuleringstermijn is 24 uur voor de standaardverzendmethode (7-12 werkdagen) en 2 uur voor de expresverzendmethode (2 werkdagen) nadat de bestelling is geplaatst.
Verzendkosten & retourzendingen
De klant is verantwoordelijk voor de directe kosten van het retourneren van het artikel. Je bent zelf verantwoordelijk voor het betalen van de verzendkosten voor het retourneren van het artikel. Verzendkosten worden niet vergoed.
Neem contact op met support als je een retourzending overweegt. Je ontvangt dan verdere informatie van ons supportteam.
Gevolgen van annulering
Als u dit contract herroept, moeten wij u alle betalingen die wij van u hebben ontvangen, inclusief de leveringskosten (met uitzondering van de extra kosten die voortvloeien uit het feit dat u hebt gekozen voor een ander type levering dan de door ons aangeboden goedkoopste standaardlevering), onverwijld en uiterlijk binnen 30 dagen na de dag waarop wij de kennisgeving van uw herroeping van dit contract hebben ontvangen, terugbetalen. Voor deze terugbetaling gebruiken wij hetzelfde betaalmiddel dat u voor de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders met u is overeengekomen; in geen geval worden u kosten in rekening gebracht voor deze terugbetaling.
We kunnen terugbetaling weigeren totdat we de goederen hebben teruggekregen of totdat je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, afhankelijk van wat het eerst gebeurt.
U moet de goederen zonder onnodige vertraging aan ons retourneren of overhandigen en in ieder geval niet later dan 30 dagen vanaf de dag waarop u ons op de hoogte stelt van de annulering van dit contract. De termijn wordt geacht te zijn nageleefd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 30 dagen is verstreken.
U draagt de directe kosten voor het terugzenden van de goederen.
U hoeft alleen de waardevermindering van de goederen te betalen als deze waardevermindering te wijten is aan een behandeling van de goederen die niet noodzakelijk is voor het controleren van de toestand, eigenschappen en werking van de goederen.
Ik ben niet tevreden met het product of het voldoet niet aan mijn verwachtingen. Hoe kan ik het terugsturen?
Neem contact op met de klantenservice support@luxecosmetics.nl en beschrijf uw probleem. U ontvangt binnen 48 uur een antwoord.
Je ontvangt van de klantenservice alle verdere informatie over een retourzending.
Hoe lang duurt het voordat ik antwoord krijg op mijn retourzending?
Je retourzending wordt meestal binnen 1 week verwerkt. Tijdens drukke periodes kan dit tot 30 dagen duren. Dit merk je doordat je ziet dat je aankoopbedrag is teruggestort. Als je vragen hebt, neem dan contact op met support.
Algemene verzendinformatie:
Douanerechten en eventuele van toepassing zijnde belastingen moeten door de kopers zelf worden betaald.
De klant is verantwoordelijk voor de directe kosten van de retourzending.
Je kunt een traceerbare verzendservice overwegen of een verzendverzekering aanschaffen. We kunnen niet garanderen dat we je retourzending ontvangen.